پارکت

پارکت یکی از کالاهایی است که امروزه فروش به شدت زیادی را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است اگرچه پارکت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده است ولی در همین زمان کم توانسته است خود را با بازار وفق داده و به سرعت رشد نماید.



پارکت


پارکت دارای نوع های گوناگون است و می توان گفت که جدیدترین پارکت ، پارکت لمینت می باشد که این روزها بیشترین استفاده را دارد



و اما پارکت چیست؟

در تعریف پارکت باید اینگونه توضیح داد:

پارکت یکی از مصالحی است که در ساختمان و به منظور زیبا سازی کف استفاده می شود و می توان پارکت را یک نوع کف پوش نامید در ساختمان پارکت ها را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند تا کف را بپوشانند. جنس پارکت از چوب است و اگر بخواهیم یک توضیح بسیار کوتاه و ساده را برای پارکت بیان کنیم می توانیم بگوییم که به کف پوشی که جنس آن از چوب باشد پارکت گفته می شود. البته توجه داشته باشید که کف پوشهایی که از جنس ام دی اف ساخته شده اند لمینت نام دارند و اگرچه کارایی و شکل آن بسیار به پارکت نزدیک است و اکثر خریداران و فروشندگان آن را با نام پارکت می شناسند این مسئله اشتباه است و لمینت به هیچ وجه پارکت نیست البته این نکته هم قابل ذکر است که گونه ای از پارکت در بازار موجود است که با نام پارکت لمینت شناسایی می شود که امروزه سهم بسیار خوبی را در بازار نسیب خود کرده است.