پارکت چیست

پارکت یکی ازمطعلقات مربوط به ساختمان می باشد بنابراین می توان پارکت را یکی از مصالح ساختمانی دانست که در صنعت ساختمان برای زیبایی بیشتر ساختمان ها از آن استفاده می شود




پارکت موزاییک هندسی از قطعات چوب مورد استفاده برای اثر تزئینی است.

دو استفاده اصلی موزاییک به عنوان الگوهای روکش چوب در مبلمان و بلوک الگوهای برای کفپوش است. الگوهای پارکت کاملا هندسی و زاویه ای-مربع، مثلث، قرص می باشد. الگوی کف پارکت محبوب ترین ماهی است. (استفاده از اشکال منحنی و طبیعی به منزله معرق به جای موزاییک.)

کلمه مشتق شده از فرانسوی باستان به معنای واقعی کلمه به معنی "یک فضای کوچک بسته است". مربع مورب بزرگ شناخته شده به عنوان پارکت د ورسای در 1684 به عنوان پارکت پارکت چوب به جای سنگ مرمر است که نیاز به شستن ثابت، که تمایل به پوسیدگی تیرچه در زیر کف معرفی شدند. چنین پارکت توسط سوئدی معمار دانیل در ورسای و در گراند تریانون در 1693 گزارش شد.
اتوماسیون متضاد در رنگ و دانه، مانند بلوط، گردو، گیلاس، لیمو، کاج، افرا و غیره گاهی اوقات به کار، و در انواع گران تر از چوب ماهون رنگانگ و گاهی اوقات دیگر پهن برگان مناطق گرمسیری نیز استفاده می شود. در حالی که نه از لحاظ فنی یک چوب، بامبو نیز یک ماده محبوب برای کف مدرن است.

کف پارکت قبلا معمولا با قیر داغ رعایت شد. امروز چسب سرد مدرن است معمولا استفاده می شود.
کف چوب ممکن است تمیز، وقتی جاروبرقی عمودی لازم می تواند خراش و سایش سطح براق، به عنوان شن ذرات تبدیل در برس چرخان تعبیه شده
کف پارکت معمولا طولانی مدت و نیاز به کمی و یا بدون تعمیر و نگهداری بلوک سادهای دوباره چسب ایزوگام چسب بلوک نیاز به استفاده از هر دو قیر داغ و یا امولسیون قیر سرد، به عنوان دیگر انواع چسب را رعایت نمی به قیر طبیعی
کف پارکت اغلب در اتاق خواب و راهرو پیدا شده است. آنها بهتر از کاشی های کف به طور منظم در نظر گرفته چرا که آنها احساس گرمتر زیر پا. با این حال آنها را کمی برای جذب برای تلفن های موبایل مانند راه رفتن، تمیز کردن خلاء و تلویزیون، که می تواند مشکلات در خانه چند اشغال شود.




یکی از
کف پارکت معروف ترین یک مورد استفاده توسط بوستون سلتیکز از NBA است. طبقه اصلی، که در خانه اصلی سلتیکز از بوستون آرنا در سال 1946 نصب شده بود، به باغ بوستون در سال 1952 دست نخورده منتقل شد و مورد استفاده قرار گیرد تا زمانی که تیم به آنچه پس از آن به عنوان در سال 1995 شناخته شده بود، در حال حاضر به عنوان باغ TD شناخته شده نقل مکان کرد. طبقه دست نخورده و در استفاده باقی ماند تا زمانی آن را قطع شد و به عنوان سوغات به فروش می رسد در سال 1999، پس از 1998 تخریب باغ بوستون. بازی امروز سلتیکز در کف پارکت در داخل باغ TD است که ترکیبی از بخش های قدیمی و جدید.